Yespoint
Image default
Computers / Internet / Web Design and Development

Geen inhoud zonder content marketing

Zonder content marketing zou het internet geen inhoud (content) hebben. Content marketing is een robuuste en zeer veelzijdige discipline binnen internet marketing. Zonder content marketing geen inhoud en zonder inhoud geen “bezoekers”. Content Marketing betekent het creëren en delen van waardevolle, gratis, inhoud om klanten aan te trekken en om te zetten met het vooruitzicht dat deze klanten blijvende klanten worden en regelmatig van uw diensten of producten gebruik maken. De aard van de inhoud die u met content marketing geproduceerd heeft, is nauw verwant aan wat je diensten of producten zijn. Met andere woorden, content marketing zorgt ervoor dat je uitstraalt wie of wat je bent.

Content marketing, waarvoor?

Je bent verantwoordelijk voor de online internet marketing van je bedrijf en moet dit een succes maken (en wie niet op dit punt), kun je niet voorbij gaan aan het gebruik maken van content marketing. Het is overal nodig, waar je maar kijkt, of luistert.

  • Het is duidelijk dat de huidige generatie hun aankoop beslissingen niet meer nemen op basis van een advertentie, maar op basis van waardevolle, relevante, informatie.
  • Het is bekend geworden dat de mensen die opzoek zijn naar een product of dienst positief reageren op goede inhoud. Dit wordt tevens beloond door Google, zodat je bedrijf goed scoort binnen de zoek machine en je gevonden wordt door je doelgroep.
  • Met behulp van goed en slimme content kun je ervoor zorgen dat er een soort “mond-tot-mond” exposure ontstaat via sociale netwerken.
  • Goede, relevante en boeiende inhoud is de beste reclame en is de beste methode om je doelgroep online te bereiken, te leren kennen en vertrouwen te verkrijgen voor je producten of diensten. 

Om bovenstaande punten invulling te geven en succesvol om te zetten is content marketing noodzakelijk.

Wat betekent content marketing voor je organisatie?

Er zijn vele manieren om je op het internet te profileren met content marketing. Via websites, door te bloggen, met behulp van video’s (bijv. You tube), e-mail nieuwsbrieven, white papers, gratis rapporten, en nog meer. Dit maakt het concept van content marketing niet eenduidig en niet altijd even eenvoudig. Het is belangrijk om altijd als uitgangspunt dat je potentiele kopers (consumenten) in eerste instantie op zoek zijn naar informatie die antwoord geeft op hun “probleem” (vraagstelling) en niet naar een verkooppraatje. Het vertrouwen, geloofwaardigheid en de autoriteit die content marketing creëert moet voorkomen dat er een bepaalde weerstand ontstaat. Het moet voorzien in het verstrekken van een basis introductie met de voordelen van een bepaald product of dienst. Om dit te bereiken worden producten en diensten met behulp van content marketing vaak gepresenteerd zonder direct een verkoop gevoel uit te stralen. Door dit te mengen met informatie en promoties, wordt vertrouwen gewonnen en krijgen klanten een band (natuurlijk bestaan er web shops die “standaard” producten verkopen en die zeer direct promoten). Het begrip “Content is King” is elementair, maar voordat dit bereikt is gaat er redelijk wat tijd zitten om de juiste content marketing strategie, als onderdeel van internet marketing, tot een succes te maken. Content marketing is onderdeel van internet marketing en daarbinnen hoort ook SEO. En SEO heeft tijd nodig. Dus de resultaten van je content marketing inspanning hebben ook tijd nodig. Maar dit wordt uiteindelijk beloond met loyale klanten, dankzij goed gebruik van content marketing!