Een slimme telefoonservice

Twee weken terug was ik op zoek naar een bedrijf in de buurt dat mijn laptop zo snel mogelijk kon repareren. Via Google kwam ik drie interessante bedrijven tegen. De SEO bij deze drie was dus in ieder geval goed in orde. Het bedrijf dat me het meest aansprak belde ik als eerste. Helaas kreeg ik het antwoordapparaat. En dan was het ook nog eens zo’n standaard ingesproken bericht van een mevrouw van een telecomprovider. Vrij hinderlijk. Heb de moeite niet genomen om een bericht achter te laten.
Ik ben gaan bellen naar het bedrijf dat me daarna het interessantst leek. Sneu genoeg kreeg ik ook hier een voicemail. Gelukkig was het niet zo onpersoonlijk als bij het eerste bedrijf, dus heb wel een bericht ingesproken met de vraag of ze me zo snel mogelijk terug konden bellen. Pas na vier dagen kreeg ik een telefoontje terug. Ik ga geen vier dagen wachten op een bedrijf als ik iets snel geregeld wil hebben. Jammer, kans misgelopen. Bij het derde bedrijf had ik meer geluk. Ik werd doorverbonden naar een externe telefoniste van een telefoonservice. Ze was vriendelijk en beleefd, schreef mijn vragen op en liet me weten wanneer ik teruggebeld zou worden door het bedrijf. Ik werd dezelfde dag nog teruggebeld en mij werd verteld dat ik mijn laptop aan het eind van de middag kon langsbrengen en dat hij er alles aan ging doen om hem de volgende dag klaar te hebben. Ik blij met mijn nieuwe adres voor als ik problemen heb met mijn laptop, bedrijf blij met een nieuwe klant.

Heb zelf nog maar eens ondervonden hoe weinig er overblijft van een goede eerste indruk als het telefoontje niet of te laat beantwoord wordt. Daarom raad ik bedrijven aan die nog weleens telefoontjes laten lopen omdat het druk is, in zee te gaan met een bedrijf als Bizziphone. Zij zorgen ervoor dat u nooit meer een telefoontje mist.

https://www.bizziphone.com/