Leer je emoties te beheersen met agressietraining

Als jij veel woede in je hebt kan het goed zijn om te beginnen met agressietraining. Het kan zijn dat jij jouw woede helemaal niet uit, maar het kan ook zijn dat jij ongecontroleerd je woede uit. Dan doe of zeg je dingen die je niet meent. Of je uit jouw woede onterecht op iemand in jouw omgeving af. Agressietraining kan jou daarbij helpen. Tijdens deze agressietraining leer jij je emoties (her)kennen en hiermee om te gaan.

Hoe zit een agressietraining in elkaar

De eerste sessie van de agressietraining focust zich vooral op de oorzaak waarom jij agressietraining nodig hebt. Door de bron van jouw woede te achterhalen kunnen we opzoek gaan naar wat voor jou de beste oplossing is. De agressietraining is dus niet voor iedereen hetzelfde. De vorm van de agressietraining hangt ook af van de manier waarop jij jouw agressie uit. Op basis daarvan doorlopen we samen oefeningen die je ook zelfstandig kan doen. Deze oefeningen zorgen ervoor dat je jouw gevoelens kan beheersen. Wanneer je dit kan, heb je ook de kracht om weg te lopen van de situatie zonder schade aan te richten waar je achter wellicht spijt van kan krijgen.

Na afloop van de training

Iedereen begint altijd met vijf sessies. De trainer stelt aanvankelijk vast hoeveel sessies hij denkt nog nodig te hebben. Eenmaal wanneer je de agressietraining hebt afgerond blijven wij nog steeds regelmatig contact opnemen. Niet om jou lastig te vallen natuurlijk, maar omdat we een terugval willen voorkomen en jou een luisterend oor willen aanbieden. Sommige verzekeringen vergoeden de agressietraining. Dit kan je navragen bij je eigen verzekering. Hoe meer sessies je nodig hebt, hoe meer korting je krijgt. De agressietraining kan ook via de gemeente vergoed worden voor gezinnen die geen breed inkomen hebben.